Rodzaje ćwiczeń fizycznych

zobacz jak można się zarazić żółtaczką żółtaczka pokarmowa

Odpowiednio dobrane ćwiczenia mogą wyrzeźbić sylwetkę w zależności od potrzeb. Wyróżnia się kilka rodzajów ćwiczeń, które właściwie wykonywane, poprawiają kondycję oraz przyczyniają się do utraty zbędnych kilogramów. Do nich zaliczają się ćwiczenia aerobowe. Są one idealnym rozwiązaniem na poprawę wydolności organizmu, usprawniając proces krążenia krwi. Przykładem tego rodzaju ćwiczeń są biegi czy jazda na rowerze.

Ćwiczenia aerobowe mają także zastosowanie w sprzęcie fitness. W niemal każdej siłowni dostępne są bowiem takie urządzenia, jak rowerki, steppery.

Ćwiczenia anaerobowe charakteryzują się krótkim wykonaniem, ale bardzo dużą intensywnością. Powoduje to całkowite zużycie tlenu zgromadzonego w mięśniach. Podczas treningu anaerobowego serce pracuje szybciej. Można także zaobserwować wzrost ciśnienia krwi. Przykładem ćwiczeń anaerobowych jest podnoszenie ciężarów czy sprint.

Wykonywanie ćwiczeń siłowych powoduje wzrost siły oraz masy mięśniowej. Korzystnie wpływają także na wytrzymałość kości oraz ścięgien. Zaobserwowano, że siłowe ćwiczenia obniżają poziom cholesterolu. Dzięki tego rodzaju ćwiczeniom, można zredukować zawartość tkanki tłuszczowej. Pierwsze, a jednocześnie najbardziej zauważalne efekty, pojawiają się już po kilku miesiącach systematycznych treningów.

Wielu zwolenników mają także ćwiczenia izometryczne. Do ich wykonania nie trzeba używać jakiegokolwiek sprzętu. Ten rodzaj ćwiczeń wykorzystywany jest w rehabilitacji. Głównym ich celem jest wzmocnienie mięśni ciała.

Aquafresh Max-Active